KTÜ-KP-1-2025
A Magyar Falu Program célja a kistelepülések hátrányainak enyhítése, így többek között az alapvető szükségletek kielégítését segítő szolgáltatásokhoz, közszolgáltatásokhoz való hozzájutás biztosítása, illetve olyan fejlesztések megvalósítása, amelyek vonzóvá teszik az ott élők, illetve a letelepedni szándékozók számára ezen településeket.
A jelenlegi hazai és nemzetközi gazdasági környezetben a kistelepülésen működő vállalkozások fokozottan érzik a változások okozta nehézségek hatását, ezért célzott megsegítésükre szükség van. A kistelepülési üzletek fennmaradása nemcsak gazdasági, hanem társadalmi szempontból is elengedhetetlen, ezért a Magyar Falu Program keretein belül kidolgozásra került a kistelepülési üzletek működésének 2025. évi támogatása.
Jelen pályázat az 5000 fő és ez alatti lakosságszámú településen működő élelmiszer- és hentesüzletek támogatására jött létre.
- A rendelkezésre álló forrás összege 4.000.000.000 Ft
- A pályázatot kizárólag elektronikus úton, a Nemzetpolitikai Informatikai Rendszeren keresztül (NIR) lehet benyújtani.
- Benyújtási időszak: június 16. 10:00 óra – 2025. július 16. 14:00 óra
- Támogatási intenzitás: 100%
- A támogatás mértéke: 1.000.000 Ft – max. 3.000.000 Ft.
A pályázat benyújtására jogosultak köre
Pályázatot nyújthat be az olyan gazdasági társaság, egyéni vállalkozó, szövetkezet, egyesület, alapítvány vagy települési önkormányzat (a továbbiakban: üzemeltető), amely a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartását kezelő központi szerv által 2025. január 1. napján nyilvántartott adatok alapján 5000 fő, vagy ez alatti lakosságszámú kistelepülésen
- 1.1. élelmiszerüzletet üzemeltet (a támogatás igénylőjének a támogatási igény benyújtását megelőző 6 hónapban az üzletre vonatkozóan a legtöbb bevétele, de legalább a bevételének több, mint a fele TEÁOR 4711 – élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem tevékenységből származik), vagy
- 1.2. hentesüzletet üzemeltet (a vállalkozás főtevékenysége: TEÁOR 4722 – hús, húskészítmény kiskereskedelme).
Az elszámolható költségek
A támogatással érintett üzlet üzemeltetésével összefüggő működési költségek, például:
- az üzletben foglalkoztatott [beleértve a tulajdonost, amennyiben teljes munkaidőben (heti min. 36 óra) a boltban dolgozik] bruttó munkabére, amennyiben a foglalkoztatási jogviszony a pályázat kiírásának időpontját megelőzően már fennállt (nem számolható el a Gazdaság-újraindítási Akcióterv keretében a kistelepülési üzletek támogatásáról szóló 62/2021. (II. 12.) Korm. rendelet alapján 2025. évben támogatott munkáltatói közteher);
- egyéni vállalkozó esetén vállalkozói jövedelem szerinti adózás esetén a vállalkozói kivét, az átalányadózást alkalmazó biztosított egyéni vállalkozó esetén az átalányban megállapított személyi jövedelemadó köteles jövedelem, de legfeljebb a bruttó minimálbér 12 havi összegét meg nem haladó összeg számolható el, valamint a jövedelem után megfizetett közterhek;
- az üzlet helyét biztosító ingatlan bérleti díja;
- áram, víz, csatorna, szemétszállítás, fűtés költsége (és a kapcsolódó tüzelőanyag);
- karbantartási költség;
- áruszállítás költsége;
- meglévő pénztárgép fejlesztése vagy új pénztárgép beszerzése;
- könyvelői díj, könyvvizsgálói díj (nyilatkozathoz);
- könyvelés díja;
- ügyvédi/kamarai jogtanácsosi/közjegyzői díj (aláírás minta készítéséhez);
- folyószámla vezetéséhez kapcsolódó költségek;
- posta, telefon, internet előfizetés, irodaszer, tisztítószer költségek.